de Keukenvernieuwers,
een opgefrist wagenpark

.opdrachtgever

de Keukenvernieuwers

.

Veel bedrijven kiezen ervoor om met enige regelmaat de belettering van het wagenpark te vernieuwen. Met een fris ontwerp (op een schone bus) overtuig jij jouw afnemers mee te gaan met de trends van vandaag de dag en laat je zien dat jouw organisatie veel oog heeft voor vooroplopen op gebied van innovatie en modernisering. Met de franchise organisatie de Keukenvernieuwers werken we al heel lang samen. Al jaren worden alle nieuwe bedrijfswagens van alle deelnemers door ons beletterd. Toen men bij de Keukenvernieuwers de autobeletteringen van hun deelnemers wilde vernieuwen, werden wij daarom gevraagd om daarvoor een voorstel te doen. De oude belettering bevatte zoveel informatie dat het lastig was om deze in het voorbijgaan tot je te nemen. Tijd voor een nieuwe, frisse en gestroomlijnde stijl die gemakkelijker te lezen is. De enige randvoorwaarden die werden gesteld waren dat de beletteringen op nagenoeg alle merken en type bedrijfswagens toepasbaar moest zijn én dat het herkenbaar moest blijven als ‘de Keukenvernieuwers, Immers, herkenning schept vertrouwen en eenheid is dé kracht van franchise!

In samenspraak met de directie ontwikkelden we een nieuwe, frisse stijl die heel herkenbaar is gebleven als de Keukenvernieuwers omdat we uiteindelijk hebben gekozen voor het behoud van de huisstijlkleuren en ook het logo hebben we grotendeels intact gelaten. De grote verandering was het stroomlijnen van alle informatie op de bussen. Met op de zijkant een woordwolk als meest opvallende element van de nieuwe belettering. Bij de oude belettering stond op drie zijdes van de wagen de titel ‘Reparatie & renovatie van alle merken keukens’. Op beide zijdes gevolgd door een opsomming van de verschillende werkzaamheden en producten die hierbij verwacht kunnen worden. Een beetje een open deur. Heel veel informatie voor iets wat men van iemand die keukens vernieuwd kan verwachten. Al deze informatie werd vervangen door een woordwolk in een kleur met een zacht contrast. Met in het midden één duidelijke, beknopte omschrijving. Één woord waarmee alles wat komt kijken bij het vernieuwen van een keuken wordt omschreven: keukenrenovatie. De woordwolk zelf is decoratie. Door het zachte contrast met de achtergrond en het speels gebruik van verschillende lettergroottes is het een verbeelding geworden van de wensen en de dromen van klanten van de Keukenvernieuwers. Het gekozen lettertype zelf is ook een stuk moderner en frisser met speelse elementjes. Eenmaal gestart met de nieuwe stijl hebben we een korte rijpingsperiode gebruikt om details daar waar nodig te finetunen.

Onze inbreng was niet tevergeefs, inmiddels rijden alle Keukenvernieuwers uit alle hoeken van het land rond met de nieuwe stijl. Om de eenheid van het wagenpark in de toekomst te garanderen hebben we voor de directie alle nieuwe spelregels en richtlijnen van de nieuwe stijl vastgelegd in een handboek. We zijn echt heel trots op het resultaat en danken de Keukenvernieuwers voor het vertrouwen in onze expertise.

Offerteaanvragenknop

.
.

volgend project

Beekse
Bergen